Hoppa till sidans innehåll

Squashförbundets prioriterade områden inom IL


Squashförbundet har medel att fördela till föreningar under 2019. Dessa ansöks om föreningens webb sida via IdrottOnline. Squashförbundets medel används för squashspecifika aktiviteter, medan medel för föreningsutveckling och allmänna idrottskurser, såsom föreningskunskap, generella tränarutbildningar mm i första hand skall sökas via föreningens SISU distrikt - Kontaktuppgifter till distrikt

Stödet utgår ifrån Squashförbundets Handlingsplan för Barn & Ungdom
En förutsättning för att erhålla stöd är att föreningen använder IdrottOnline som sitt medlemsregister och håller det uppdaterat, samt ansöker om Lokalt Aktivitetsstöd för sin barn- och ungdomsverksamhet. 

Om det behövs mer information, råd och / eller hjälp om hur ansökningarna går till, eller hur idrottslyftsapplikationen fungerar och hur man gör, kontakat oss på This is a mailto link

Medel kan ansökas inom följande utvecklingsområden:

 

 


 

Idrottslyft projekt inom utvecklingsområdet FÖRENINGSMILJÖ

Syfte: Utveckla aktiviteter på klubben 

Föreningar är välkomna att ansöka om projekt inom nedan 

  • Rekrytering av nya medlemmar - Spelare / Ledare / Funktionärer 

  • Deltagande på lovakativiteter / skolmässor / idrottsdagar

  • Racketbag med miniracketar och olika bollar för barn och ungdomsverksamhet 

  • Nya idéer inom utvecklingsområdet

Föreningar har möjlighet att låna Squashförbundet uppblåsbara minibanor som kan fungera som inropare till aktiviteter. Medel kan beviljas för transport av banan samt införskaffning av racketar och bollar.
Färdiga broschyrer och affischer finna att att ladda ner HÄR som kan användas i rekryteringsarbetet. 

Det finns inga bestämda belopp - Alla ansökningar beslutas om av förbundsstyrelsen.

 


 

Idrottslyft projekt inom utvecklingsområdet TRÄNING/TÄVLING

Syfte: Utveckla aktiviteter för nya tävlingsformer och träningar

Föreningar är välkomna att ansöka om projekt inom nedan områden:

  • Lokala tävlingar mellan närliggande föreningar eller distrikt

  • Nya tävlingsformer för fler deltagare - enklare tävlingsformer för barn

  • Nya sätt att organisera träningar / spel - organisering / föräldrarengagemang

  • Klubbtävlingar - Gruppspel, Motionserier

  • En-dags tävlingar t ex i samråd med hallägare 

  • Nya idéer inom utvecklingsområdet

Det finns inga bestämda belopp - Alla ansökningar beslutas om av förbundsstyrelsen.

 


 

 Idrottslyft projekt inom utvecklingsområdet TRÄNARE/LEDARE/FUNKTIONÄRER

 

Syfte: Utveckla aktiviteter för att få fler aktiva tränare, ledare och funktionärer

Föreningar är välkomna att ansöka om projekt inom nedan områden:

  • Juniorledarkurs - endags - squashspecifikt

  • Tränarkurs Steg - 1 -  helgkurs - squashspecifik 

  • Regelkurs - kvällskurs  - 3 timmar 

  • Domarkurs - E-learning (kommer hösten 2019)

  • Tävlingsadministrativa system utbildning - endags - Tournamnet Software, Ligaspel

  • Nya idéer inom utvecklingsområdet

Det finns inga bestämda belopp - Alla ansökningar beslutas om av förbundsstyrelsen.

För icke squashspecifika utbildningar kan kontakt tas med SISU 


 

Idrottslyft projekt inom utvecklingsområdet ANLÄGGNING

Syfte: Fler squashbanor

Föreningar är välkomna att ansöka om projekt inom nedan områden:

  • Lobbyingarbete lokalt för investering av squashbanor - framförallt i förenings- eller kommunal regi
  • Stimulansstöd för renovering/uppfrächning av äldre squashbanor för att användas för barn- och ungdomsverksamhet

  • Nya idéer inom utvecklingsområdet

Det finns inga bestämda belopp - Alla ansökningar beslutas om av förbundsstyrelsen.

Via Riksidrottsförbundet finns det möjlighet att få stöd för anläggningar. Läs mer om de olika stödformerna via länken nedan: 

https://www.rf.se/bidragochstod/Idrottslyftet/stodtillanlaggningarochidrottsmiljoer/


 

Uppdaterad: 14 AUG 2019 20:19 Skribent: Thomas Troedsson
Epost: This is a mailto link

Postadress:
Svenska Squashförbundet
Bollspelsvägen 3
216 25 Malmö

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info

.

 

 

 

 

.